vineri, 17 februarie 2017

Cum aleg ramele tablourilor?


Cum aleg ramele, a fost o intrebare pe care mi-am pus-o de fiecare data cand am avut de inramat vreun tablou. Probabil v-ati pus-o si dumneavoastra cand ati fost in aceasta situatie, nu?

De obicei imi place sa ma informez cand nu stiu ceva.  Iata cateva detalii pe care le-am gasit.

Nu sunt reguli stricte de alegere a unei rame. Totusi ramele tablorilor se aleg in primul rand  in functie de lucrarea care trebuie inramata si nu cu mobilierul din casa.  Doar in cazul in care culoarea aleasa este cam neplacuta ochiului, atunci putem alege in functie de alte elemente de mobilier existente in respective incapere.

Stilul unei picturi trebuie sa dea stilul ramei care o va incadra.


Rame pentru pictura clasica


La o pictura clasica sau uneia cu subiect clasic i se potriveste o rama clasica, traditionala, eleganta. Bine profilata si mai lata. Poate fi cu ornamente florale sau simpla.

In ceea ce priveste culoarea ramelelor, aceasta nu trebuie sa estompeze sau sa vina in concurenta cu coloristica picturii.


In ceea ce priveste culoarea ramei avem 2 variante: 

  • alegem o rama de culoare complementara culorii predominante din pictura
  • sau alegem o culoare prin similaritate.


Alegerea este in functie de preferintele fiecaruia.

Mie imi place sa aleg prin similaritate. Vreau ca rama sa se integreze in pictura, sa faca parte din povestea ei. 

Atunci cand vreti sa mergeti pe varianta unei culori complementare si nu sunteti hotarati ce sa alegeti, iata un truc pe care l-am citit la o pictorita: inchizi ochii pe jumatate astfel incat sa vezi usor cetos printre ei. In raza vizuala iti va aparea culoarea predominanta din pictura. Asa vei stii sa alegi rama indreptandu-ti atentia spre o culoare complementara.


O gasiti aici.

De exemplu: Rama tabloului - o reproducere a Castelului Peles - am colorat-o cu maron. Este culoarea pe care am gasit-o potrivita pentru acest tablou. Am sters putin culoarea, astfel incat sa de-a senzatia de veche ca si imaginea din tablou.

Rame pentru pictura decorativa pe panza


Astfel de picturi pot fi fara rame pentru ca modelul continua si pe cant.


Reproducere pe care o gasiti aici.

Daca intradevar se doreste o rama, alegeti una simpla, ca si culoare alegeti una in ton, complementara sau neagra ca in exemplul de mai jos :

Este o harta pe care o gasiti aici.

Inramarea tablourilor in acuarela


In cazul tablourilor in acuarela sau grafica este obligatoriu sa folositi sticla (sticla float sau antireflex de 2 mm) pentru protectie, in timp ce la picturile pe panza realizate in ulei sau acrilica nu se foloseste sticla.

Aceste tablori sunt frumos inramate cu passepartout de carton suficient de lat.
Passepartout este o rama care va incadra pictura iar peste ea se va monta rama finala exterioara.

In orice situatie ati fi, nu uitati ca nu exista o solutie unica de inramare, asa ca testate mai multe variante pana ce gasiti rama potrivita.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *