joi, 20 ianuarie 2022

Impletituri din hartie inspirate din impletiturile de ratan - Tutoriale


Acolo unde le intalnim, obiectele decorative cu impletituri ca impletiturile din ratan dau o nota de natural, de ambianta calda. De aceea, ele se folosesc la mobilierul clasic, dar si la mobilierul foarte modern.

Ati vazut impletituri de ratan la sezuturi de scaun, masti de calorifer si usi glisante pentru dressing. 

Pentru interioare se pot combina cu lemnul de bambus, iar la cele moderne cu aluminiu.







Stiati ca: rattan - este numele a peste 600 de specii de palmieri din zonele tropicale din Africa, Australia si Asia?


Intr-un articol anterior v-am aratat cum se impletesc cateva obiecte cu modelelul de impletitura japoneza de la sezuturile de scaun (de inspiratie asiatica). Acum, tot de la aceste impletituri din ratan m-am inspirit si am realizat cateva impletituri din hartie cu diferite forme.

Impletituri din hartie - inspirate de la impletiturile din ratan





Tava servire in forma de frunza

 Tava ovala pentru servire
Tutorial - Cum se face ?



Caseta pentru bijuterii





Tava mare si rotunda pentru servit

Tava ca decoratiune perete


Aceste obiecte, cu diferite forme, sunt impletite din tuburi de hartie, iar impletitura este inspirata din impletiturile de rattan.

Deci, daca vreti sa le impletiti singuri aveti nevoie de:

-      Hartie de ziar pentru tubulete
-      Vopsea acrilica.
-      Bait. Pentru aceste obiecte, eu am folosit bait de stejar si castan.
-      Lac acrilic
-      Aracet.

Va spuneam intr-un articol anterior ca eu vopsesc tubuletele inainte de a incepe lucrul. Iata ca, pentru aceaste impletituri am lucrat cu tubuletele vopsite dar si nevopsite. 

Deci, daca vreti sa stiti cum se face aceasta impletitura, abonati-va la canalul meu de pe Youtube: https://goo.gl/eWczuR sau urmariti-ma pe blog.

Doar atat despre aceasta impletitura acum: nu este grea, dar cere multa rabdare si timp.

Toate aceste obiecte pot fi facute din lemn, de exemplu, dar, impletitura le da o frumusete aparte, deosebita. Toate impletiturilor sunt realizate cu mana, de aceea are acea caracteristica de unicitate.

Puteti fi siguri ca impletitura si culorile sunt unice, nu gasiti la 2 obiecte asemenea.

Cum se ingrijesc aceste obiecte impletite din hartie


Unii oameni se pot gandi ca aceste obiecte impletite se ingrijesc greu. Nicidecum. Am spus intr-un articol mai vechi cum se intretin si se ingrijesc aceste impletituri, dar repet si acum ca sa nu fiti ingrijorati:

-          Pentru praf puteti folosi o carpa umeda in apa cu sapun sau o perie moale.

-          Deasemenea, puteti pune obiectul impletit si sub jetul de apa caldut, dar nu tineti foarte mult.

Nu va temeti sa umeziti aceste obiecte impletite din hartie deoarece, ele sunt protejate cu un strat de lac acrilic. Deasemena, nu sunt toxice, folosesc numai culori si lacuri acrilice pe baza de apa.




Idei interesante pentru inele de servetele:





3 comentarii:

  1. Foarte interesante! Imi place mult ideea de reciclare mai ales cand se si obtin obiecate atat de frumoase!

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna seara! Pentru a împleti o tava ovala cu lungimea de 70 cm si lățime de 35, lungimea tubului de început cât ar trebui sa aiba? Multumesc!

    RăspundețiȘtergere

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *