joi, 3 mai 2018

Idei de reciclare - Capacele de la galeti



Astazi, am sa vorbesc despre reciclare. De ce? Pentru ca tocmai acum suntem in perioada cand facem ordine in casa, pe langa casa si suntem tentati sa arucam tot ce credem noi ca nu ne mai este de folos.

Am sa va dau cateva idei de reciclare. Puteti transforma aceste obiecte “de aruncat” in alte obiecte reciclabile pe care le puteti refolosi in ceva util.

Ati auzit de eco-artistii care transforma obiectele vechi in adevarate obiecte de arta?

Ei spun ca arta si reciclarea merg mana in mana. Tendinta asta de reciclare si transformare a obiectelor reciclabile in arta a inceput prin anii 1980, cand muzeele si galeriile de arta occidentale si-au deschis portile pentru astfel de inovatii si creatii.

Sunt persoane care bineinteles nu pot fi de acord si vor spune ca arta reciclată nu este ceva frumos, ci doar o pierdere de timp și spațiu. Pentru unii asa si este.

De cand am inceput acest mestesug de a face lucruri frumoase din materiale reciclabile, ma informez tot mai mult despre acest subiect si asa am descoperit acesti eco-artisti care meg cu viziunea lor dincolo de intelegerea unora dintre noi.

Am vazut cum materiale pe care eu le-as fi aruncat sigur pentru ca mintea mea nu m-ar fi ajutat sa am o viziune asa bogata si sa creez din ele adevarate obiecte de arta.

Cateva idei de reciclare puteti afla dand o raita aici sa vadeti ce pot face adevaratii artisti din coji de oua, din acele diskete vechi, din piese electronice, din cauciucurile vechi sau alte materiale.

Faptul ca am inceput din hartie reciclata sa fac aceste obiecte impletite pe care le gasiti pe acest blog, pentru mine a fost un prim pas. Nici gand sa ma compar cu acesti colosi ai artei reciclarii.

Un al doilea pas a fost sa refolosesc tuburile de carton in mici proiecte, apoi a urmat cartonul ondulat si apoi hartia de filtru.

Azi, am sa va arat ce am facut din capacele de la o galeata de vopsea si de smantana. Sigur ca si galeata o puteti refolosi ca ghivece pentru flori.

Deci, cu putina imaginatie si munca puteti transforma un capac de plastic de la o galeata intr-o frumoasa decoratiune pentru perete.


Aveti nevoie de urmatoarele materiale:

-      un capac de galeata,

-      o bucata de carton ca s-o lipiti pe partea interioara a capacului,

-      lipici, foarfeca, acrilice, lac acrilic, chit pentru lemn, clei pentru modelaj.


Cum se lucreaza?

1.   Inlaturati orice eticheta de pe capac.

2.   Se lipeste pe partea interioara a capacului o bucata de carton cu diametrul egal cu al capacului.

3.   Pe partea din exterior cat si pe marginile capacului  (partea capacului care vine in afara galetii) se intinde un strat subtire de chit de lemn. (eu asta am folosit).

4.   Dupa ce se usuca chitul il puteti vopsi cu acrilice cum doriti dumneavoastra.

5.   Dupa ce se usuca si aceasta baza, cu clei( eu l-am realizat in casa), Fimo sau alta pasta pentru modelaj, puteti modela orice imagine.


Iata primele mele decoratiuni obtinute din materiale reciclabile ( capacele de galeti) asa cum v-am spus mai sus:


Capacul de la galeata de smantana transformat intr-o
decoratiune de perete
Capacul de la galeata de vopsea transformat intr-o
decoratiune de perete

Iata ce idee de reciclare v-am aratat!  Va gandeati ca doua capace banale de galeti ( sigur le-ati aruncat si dvs. ca si mine) le puteti transforma in ceva util si placut?

Asta am obtinut eu din cele 2 capace reciclabile. Puteti incerca sa refolositi acele obiecte "de aruncat"!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *