marți, 28 iunie 2016

Hartia de ziar - utilizari neobisnuite pentru lucruri obisnuite



Materia de baza folosita de  “Mestesuguri Impletite” la realizarea produselor impletite este hartia de ziar. Nu aruncam hartia de ziar la cos, ci impletesc produse cum ar fi: cosuri si cutii necesare pentru depozitare, cosuri pentru plaja, gentute, diferite decoratiuni pentru casa si chiar stative pentru veioze.

Deci, ce fac? Reciclez hartia de ziar. 

Produc alte obiecte super dragute, carora le-am dat alte intrebuintari.

Ce mai puteti face din hartia de ziar?

Multe!

Iata cateva idei:

   1. Stergerea si lustruirea gemurilor.

 
Eu dintotdeauna am folosit si folosesc in continuare ziarul pentru a sterge geamurile. Chiar daca le spal cu apa sau solutie din comert, usuc geamurile cu foi mototolite de ziar. Am incercat sa folosesc carpe, prosoape, dar nimic nu lustruieste geamul ca o hartie mototolita de ziar. Scap si mai ieftin asa. 

Probabail si dumneavoastra procedati la fel, iar daca nu, incercati si o sa vedeti rezultatul!

2. Va mutati in casa noua si va e teama ca in timpul transportului, farfurile din portelan sau paharele din cristal o sa se sparga?


Nu se sparg daca: imbibati cu apa cateva foi de ziar si infasurati farfuriile sau paharele. 

Apoi, lasati sa se usuce complet hartia dupa care ambalati. 

Ziarele se vor intari si vor forma un strat protector in jurul obiectelor fragile, sporindu-le sansa de supravetuire in urma mutarii.

3. Scoaterea mirosurilor din bagaje si cutii.


Inainte sa plecati in calatorie, verificati valiza, nu? Ptiu….. miroase urat? A stat prea mult inchisa?

Nu-i nimic, nu alergati repede sa va luati alta! Daca ati verificat-o inainte cu 4-5 zile de calatorie, mai aveti timp s-o salvati. Cum! 

Luati mai multe foi de ziar,  puneti-le in valiza si inchideti. Dupa 3 -4 zile zile, cand trebuie sa va faceti bagajul, verificati valiza din nou. Ati vazut? Nu mai are miros!

Acelasi lucru il puteti face cu o cutie de lemn sau recipient de plastic.

4. Uscarea pantofilor.


Cred ca nu exista persoana care sa nu vina acasa cu pantofii plini cu apa dupa o ploaie zdravana, nu-i asa? Cum ati procedat?

Sa va spun cum fac eu: fac cateva ghemotoace din hartie de ziar, le introduc in pantofi si las pantofii sa se usuce la temperatura camerei. Pantofii se usuca fara sa se deformeze.

Peste vara sau iarna pastrez incaltamintea din sezonul trecut cu ghemotoace din hartie de ziar in ele. In felul asta incaltamintea nu se deformeaza.

5. Strangerea cioburilor.


Ati spart macar o data in viata ceva din sticla, nu? Cum ati procedat? Ati luat matura si ati strans toate, toate cioburile, nu? La un minut distanta, ati calcat intr-un ciob mic, asa-i? La fel am patit si eu cand am procedat ca dumneavoastra.

Mi-am invatat lectia si iata cum am procedat: am udat cateva foi de ziar si am sters suprafata unde s-a spart obiectul. Toate cioburile fine s-au lipit de hartiea uda.

6. Desurubarea unui bec spart.


Ati trecut prin momente neplacute ca spargere unui bec in timp ce aprinde-ati lumina?

Cum ati desurubat becul spart?

Am vazut asta la sotul meu: mai intai a stins lumina de la intrerupator, a luat cateva foi de ziar, le-a mototolot si a apasat ghemotocul de hartie pe becul spart si a rasucit in sens invers acelor de ceasornic pana s-a desurubat din fasung. L-a infasurat in ziar si l-a aruncat la gunoi.

7. Pregatirea pentru iarna a robinetelor din exteriorul casei.


Cei care au case in zonele muntoase cu temperature scazute stiu despre ce vorbesc. Daca nu scurgeti toamna toata apa din tevi, primavara robinetele neprotejate se vor sparge.


Deci, toamna, mai ales daca nu stati peste iarna acolo, scurgeti bine toata apa din tevi si izolati fiecare robinet infasurandu-l in cateva foi de ziar si apoi acoperiti-l cu o punga de plastic.




Articole pe aceeasi tema:








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Formular de contact

Nume

E-mail *

Mesaj *